OM  OSS

Skolan & förskolan ligger i natursköna Edsele med närhet till Faxälven och skogen. Skolan är en F-6 skola med ca 20 elever. Vi är en friskola som guidar ditt barn från förskolan upp till årskurs 6, de år som lägger grunden för resten av livet. Med små klasser/grupper gör vi det möjligt för ditt barn att få de rätta förutsättningarna, att få fram & se sina förmågor på bästa sätt.

Så här jobbar vi

En av våra styrande principer är att alla barn är allas ansvar. Med det menar vi att alla anställda på skolan bryr sig om alla barns mående och resultat oavsett om barnen tillhör den egna klassen eller inte. Vi är väldigt måna om att barnen ska trivas och lyckas utifrån sina förutsättningar, kort sagt behandlar vi alla olika.

Vi tror också på att alla barn kan, ibland tar det bara lite längre tid och längs en krokigare stig. Barn är inte, de blir.